Nou servei de suport als ciutadans amb les gestions electròniques o els tràmits de qualsevol administració o organisme públic

Des de fa unes setmanes, l’Ajuntament d’Anglès compta amb un nou servei de suport als ciutadans amb les gestions electròniques o els tràmits de qualsevol administració o organisme públic, gràcies a un conveni amb el Consell Comarcal de la Selva que ha contractat i format als agents telemàtics a través de la convocatòria extraordinària del Programa Treball i Formació COVID-19.

L’Oumaima Hamjan és la nova Agent Telemàtica del municipi. Les principals tasques que realitza són: suport a la ciutadania, especialment col·lectius vulnerables, en les gestions de tràmits telemàtics, gestió de tràmits referents a l’ensenyament a distància i en serveis digitals d’ús quotidià. Així mateix, impulsa i dona suport en la tramitació de l’IDCAT, registre en espais de salut digitals, i en plataformes i xarxes socials.

Entre les seves tasques també hi ha la de realitzar formació als col·lectius més desfavorits perquè puguin esdevenir autònoms en relació amb la utilitat d’Internet, aplicacions mòbils i eines de comerç electrònic i el suport en tràmits de sol·licituds d’ajuts municipals, a més d’altres tasques administratives d’atenció a la ciutadania.

Aquelles persones que vulguin disposar del suport de l’agent telemàtic cal que demanin cita prèvia.

Aquest programa, que té una durada de nou mesos, està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya regulat per la Resolució TSF/1419/2020, de 16 de juny i l’Ordre TSF/156/2018, de 20 de setembre, l’Ordre TSF/115/2019, de 7 de juny i per l’Ordre TSF/20/2020, de 25 de febrer i cofinançat pel Fons Social Europeu en un 50% a través del Programa operatiu FSE de Catalunya 2014-2020.