Signatura del Conveni que marca l’inici de la Variant d’Anglès

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa d’Anglès, Àstrid Desset, han signat en data 4 de desembre de 2020 un conveni per a la cessió de tres trams de carreteres i la seva integració en la vialitat urbana. L’acte va ser retransmés en directe pel canal de youtube de l’ajuntament i es pot veure en diferit des de qualsevol dispositu amb accés a internet. ⇒ Veure Vídeo

La construcció de la variant comportarà que un tram de la C-63 d’un quilòmetre –entre els quilòmetres 38,5 i el 39,6— perdi la funció de carretera.

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 6.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 7% de pesats.

Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 9.500 vehicles diaris, dels quals un 6% són pesants.

Així, la nova variant permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès. El traçat de la variant comença a la carretera C-63 al sud del municipi d’Anglès. En aquest punt, es projecta una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d’Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera.

Uns 250 metres a continuació, comença un túnel de 485 metres de longitud per a salvar una zona muntanyosa. La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d’Anglès.

La variant tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascuns, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada.

Les obres inclouen:
– Construcció de la nova carretera, d’1,6 quilòmetres
– Un túnel de 485 metres de longitud, dotat de les instal·lacions de control i seguretat corresponents.
– Desviament de serveis afectats
– Construcció de tres estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i dos passos inferiors per donar continuïtat a dos camins.
– Execució de murs
– Senyalització, abalisament i barreres de seguretat
– Elements per a facilitar el drenatge de la carretera
– Mesures d’integració ambiental
– Reposició d’un tram de la via verda (ruta del Carrilet Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres
– Actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma)

Veure Presentació feta pel Departament de Territori en format PDF